Uudestisyntynyt sielu

Uudestisyntynyt sielu

Uudestisyntyneen sielun uuden apuneuvon kuvailemisessa tulee olla hyvin varovainen. Osa sen ominaisuuksista on sellaista suuruusluokkaa, että tarvittaisiin lukuisia selityksiä, ennen kuin saataisiin jotakuinkin siedettävä yleiskäsitys. Näitä selontekoja tulisi kuitenkin aina muistaa pitää pelkkänä johdantona, vaatimattomana ja sangen epätäydellisenä tärkeää aihepiiriä koskettelevana linjanvetona.

Tiedämme että fyysisellä ruumiilla on kaksoiskappale, jota on tapana kutsua eetteriruumiiksi tai elämänruumiiksi. Se on suurin piirtein samanmuotoinen ja samantyyppinen kuin fyysinen ruumis. Eetteriruumiin voidaan sanoa olevan fyysisen ruumiin kasvualusta. Universaalissa Opissa todetaan, että kaiken alku on eetteriruumiissa. Kun on määrä rakentaa jotakin uutta, huomio tulee aina kiinnittää eetteriapuneuvoon. Ihmisen sairastumisen syy on aina eetteriruumiissa. Faktana todetaan, että elpyminen alkaa elämänruumiista. Kun elämänruumis on alkanut elpyä, parannutaan ilman muuta myös fyysisesti.

Fyysinen ruumis rakentuu etupäässä neljästä tuntemastamme eetteristä, joiden tiheys ja värähtely ovat erilaiset. Eetteriruumiilla on voimalinjarakenne, joka muistuttaa paljon hermostoa. Jos on nähnyt anatomian oppikirjassa kuvan hermostosta, on saanut summittaisen käsityksen myös eetteriruumiin voimalinjarakenteesta. Eetteriruumiiseen tulee, keskittyy ja siinä erilaistuu eettereitä välttämättömiä elintoimintoja varten, ja sieltä ne siirtyvät fyysiseen ruumiiseen. Fyysisen ruumiin voidaan sanoa hengittävän sisäänsä eettereitä. Iholla on tässä tärkeä tehtävä. Hengitämme eettereitä, otamme niitä vastaan muun muassa iholla, ja ellei se toimi moitteettomasti, eettereiden sulauttaminenkaan ei ole moitteetonta. Silloin fyysinen ruumis kärsii.

Vaikka ruumiissa on varsinaisia eetteriportteja, kuten perna, ruumiin joka sentti vastaanottaa eettereitä, jopa sisäelimet hengittävät eettereitä, läpäiseehän eetteriruumis koko fyysisen ruumiin. Fyysisen ruumiin vastaanottamat eetterit määräävät fyysisen ruumiin kiteytymisasteen, ominaisuudet ja biologisen tilan. Neljä eetteriä vaikuttaa ihmisen koko fyysiseen ilmennykseen ja persoonallisuuteen. Yksilöllinen magneettikenttämme saattaa eetterit tuntemaamme tilaan ja pitää ne siinä neljännessä aivokammiossa sijaitsevan magneettisen lähteemme, magneettisen sieluytimemme kautta. Ihmisen sieluntila määrää siis eetteriruumiin tilan, mikä sitten ilmentyy vastaavasti fyysisessä ruumiissa.

Sielun uudestisyntymään liittyy yksilöllisen magneettikentän totaalinen muutos ja sitä kautta täysin uusi henkilökohtainen elämänkenttä ja täysin uudenlainen eetteriaineenvaihdunta.
Tavanomainen elämänruumis ja tavanomainen fyysinen ruumis eivät kerta kaikkiaan sovellu uudenlaiseen aineenvaihduntaan. Tarvitaan uusi eetteriruumis uusine voimalinjarakenteineen. Se pystyy sulauttamaan itseensä uusia eettereitä, neljää pyhää ruokaa, jotka värähtelevät kuolemanluonnon eettereistä poiketen. Neljä pyhää ruokaa ei voi laskeutua tavanomaisesti rakentuvaan ruumiiseen.

Uusien eetterien sulauttaminen hajottaa väistämättä vanhan eetteriruumiin ja vanhan fyysisen ruumiin. Kun uusi sielu on syntynyt, vanha persoonallisuus hajoaa vähittäin. Se ei tietenkään ole mitenkään dramaattista kaiken edellä kertomamme valossa. Persoonallisuuden elämä tapahtuu kuolevaisessa ruumiissa, joka häviää joka tapauksessa aikanaan. Sairaus tai jokin muu rapistumisen syy hävittää tavallisen fyysisen ja eetteriruumiimme.

Kuvaamassamme prosessissa kuolemansyy on toinen; Elämän tuottava kuolema. Sielumme uudestisyntymässä fyysinen ruumiimme ja sen eteerinen vastine muuttuvat vähitellen hienojakoisemmiksi. Terveytemme ei enää ole yhtä vankka kuin ennen, mikä ei kuitenkaan aiheuta elimellisiä vikoja tai sairautta, vaan puhdistaa ja kirkastaa koko tilamme. Vastedes on otettava huomioon ohuempi ja tietyssä määrin heikompi rakenne, joka voidaan kuitenkin loppuun asti pitää täydellisessä harmoniassa. Minän kuolemisprosessi, endura, ei aiheuta kivuliasta sairastelua.

Uusi sielu on kaksineuvoinen, itsestään luova. Kun se pystyy sulauttamaan itseensä Gnosiksen perussäteilyä, magneettinen perusvoima jakautuu seitsemään osaan: pyhittävä Seitsenhenki ilmentää itseään sieluntilassamme. Uusi sielu säteilee voimakasta valoa, kirkasta tulta. Sitä voidaan verrata pyrstötähden tuliseen häntään. Tuossa valonsäteessä näkyy selvänä seitsemän osaa, uuden elämänruumiin seitsemän uutta tsakraa. Uusi sielu luo itsenäisesti, se eriyttää itsestään voimalinjarakenteen, jossa tulipylväs ja sen seitsemän osaa ovat keskeisiä. Uudesta sielusta nähdään syntyvän uusi elämänruumis, mikä tuo ilmi myös uuden fyysisen apuneuvon, joka ei ole aineesta syntynyt. Tämän apuneuvon rakenne on hyvin ohut ja jalomuotoinen.

Kun rakennustyö on valmis (mikä tapahtuu suhteellisen nopeasti), vanha olemus voidaan halutulla hetkellä laittaa syrjään ja haudata. Uusi olento on nyt ylösnoussut itse rakentamastaan hautatemppelistä. Uudestisyntynyt on sekä sieluntilaltaan että persoonallisuudeltaan henkiin herännyt itse rakentamassaan hautatemppelissä. Hän todistaa Kristian Ruusuristin tavoin: ”Tämän temppelin tein elämäni aikana haudakseni.” Tavallisen luonnon tuhoutuminen tuottaa ihmeellisen nousun Jumalan luontoon.

Pentagrammi 5/2011